Iklan

28 Mei 2011

ATV Ride di Kampung Kemensah

Semasa exam week beberapa minggu yang lepas, aku terlihat rancangan TV yang apa nama entah yang memilih seorang artis pada setiap minggu dan artis tersebut perlu menjayakan aksi lasak tersebut. Pada minggu tu ada satu artis muda cun yang namanya aku tak hingat jugak.Artis baru rasanya. Si artis telah mencabut undi dan ATV ride menjadi pilihannya.
Pintu masuk ATV Adventure Park Kuala Lumpur
So minggu lepas aku pun pergi la usya tempat ATV ride ni. ATV Adventure Park ini terletak di Kg Kemensah, Hulu Kelang berdekatan Zoo Negara. Susur masuk ikut Zoo Negara dan korang masuk terus hingga ke hujung. Ada sungai dan hutan yang rimbun masa melalui jalan masuk ni. Lebih sesuai dilalui oleh pacuan 4 roda. Nanti korang akan nampak signboard dan korang follow je. Dekat2 situ jugak ada geng motorcross layan track pasir . Kalau korang straight lgi hingga akhir korang boleh pegi Air Terjun Sofea Jane.

Testing2..
Dekat sini layanan mesra diberikan oleh pekerja dan juga bossnya. Macam-macam pakej yang ditawarkan kat sini bermula dari RM50-RM300. Kalau RM50, tunggangan asas je kat sekitar kawasan ni. RM100 korang akan dibawa masuk hutan sebenar, siap bawa air terjun lagi. Masa yang diambil pergi balik sekitar sejam hingga sejam setengah jugak. Bawa pakaian lebih sebab main ni comfirm kena selut punya.
Nice view kat sini, sejuk je.

Salah seorang peserta yang mencubaATV. Terdapat trek latihan  untuk membiasakan  penggunaan kenderaan ini sebelum masuk ke dalam hutan sebenar.

ATV guide bersiap sedia membawa masuk peserta pakej ke dalam hutan.

Bilangan ATV yang lebih dari 30 biji rasanya. Ready to run.

Sesi taklimat asas sebelum menunggang ATV.

Mengikut boss tempat ni, semua ATV diimport dari Taiwan.

Antara  view yang menarik di Kg Kemensah.

Terdapat banyak port untuk berkelah di Kg Kemensah ni.

Tiada ulasan:

Catat Komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...